KURUMSAL
Görme Engellilerin Noter İşlemlerinde Yeni Düzenleme
Görme Engellilerin Noter İşlemlerinde Yeni Düzenleme
19 ocak 2024 tarihinde yapılan değişiklikle görme engellilerin noter işlemlerinde yeni bir düzenlemeye gidildi.
Noterler Birliği'nin Cumhurbaşkanlık Dijital Dönüşüm Ofisi ile iş birliği kapsamında 19 ocak tarihinde Noterler Birliği E-devlet uygulamasıyla noter işlemlerinin birlikte yürütümünü kabul etti. Böylece işlem sırasında düzenlenen evrak görme engellinin e-devletine tanımlanacak ve görme engelli e-devlet üzerinden metni okuyup onaylayabilecek.
Düzenlenen metin görme engellinin e-devlet sistemine girildikten sonra, aşağıdaki link üzerinden tıklayarak evrak görüntülenebilecek.
https://www.turkiye.gov.tr/tnb-gorme-engelliler-icin-noter-belgesi-onay-islemleri
İşlem Aşamaları Nasıl Olacak?
1- Görme engelli kişi işlemi için herhangi bir notere müracaat edecek.
2- İşlemini belirtecek ve görme engelli olduğunu ifade edecek.
3- İşlem sırasında şahit istemediğini belirtecek ve 19 ocak 2024 tarihinde yayınlanan Noterler Birliği Bilgi Sistemindeki uygulamadan yararlanmak istediğini vurgulayacak.
4- Düzenlenen evrak kişinin T.C. kimlik numarasına tabi e-devlet sistemine yansıtılacak.
5- Görme engelli yanındaki telefon üzerinden E-devlet uygulamasını açacak.
6- Arama kısmına noter yazacak.
7- çıkan listeden
"Türkiye Noterler Birliği - Görme Engelliler için Noter Belgesi Onay İşlemleri"
linkini tıklayacak.
8- Eğer görme engelli adına düzenlenen evrak veya evraklar varsa buradan görüntülenebilecektir.
9- İlgili evrak tıklanıp okundutan sonra onay düğmesi tıklanarak işlem tamamlanacak.
10- Noter şubesi işlemin onaylandığını gördükten sonra evrakın bir nüshasını başvuru sahibine verecek ve süreç tamamlanmış olacak.